Virtuális játéktérből valóságos profit

2020.02.25
Vg.hu cikk, Munkácsi Dávid a Generali Alapkezelő portfólió menedzsere

Egyre közkedveltebb szabadidő-eltöltési formává váltak az online játékok, melyek számítógépen vagy mobiltelefonon keresztül egyaránt hozzáférhetők, és akár pénzkeresetként, hivatásszerűen is űzhetők.

Az e-sport mint iparág kiemelkedő növekedést ért el mind a nézők, mind a bevételek területén. A 2016-os 281 milliós nézőszám várhatóan csaknem a duplájára bővül 2021-ben, ami több mint 14 százalékos éves növekedésnek felel meg.

Az árbevétel terén még nagyobb, évi 27 százalékra tehető növekedési dinamika várható 2016–2021 között, a jövő évben generált bevétel például 1,6 milliárd dollár fölé nőhet.

A gyors növekedéshez jelentősen hozzájárul, hogy a legnagyobb cégek – látva az elkötelezett nézők elérésében rejlő üzleti potenciált – közvetlenül és közvetetten is befektetnek az iparágba.
Teszik mindezt azért is, mert értékesítési szempontból sokszor nehezen elérhető Y és Z generációt könnyebben megismertethetik termékeikkel, szolgáltatásaikkal. Jó példa, hogy e célra jelentős marketingbüdzsét különített el a McDonald’s, a Pepsi és a Nike is, a Comcast pedig 50 millió dollárból épít e-sport-stadiont.


















Az átlagemberek között is nagy népszerűségnek örvendenek a különböző video- és online játékok. Kínában a vírus elterjedésének megakadályozására az emberek milliói az otthonukba kényszerültek. Emiatt a kínai holdújévet követő két hétben az átlagnál 40 százalékkal több alkalmazást töltöttek le az országban.

Csak az Apple Store-ból február első két hetében 222 millió applikációt töltöttek le. Ezek legnagyobb része játék, amelyek akkor is ott lesznek a felhasználók gépén, amikor a járvány már elül.

A befektetők számára a legegyszerűbben az ESPO ETF-en keresztül érhetők el azok a szektorok, amelyek profitálhatnak az online játékok dinamikus elterjedéséből. Az ETF-ben megtalálhatók a csip- és videokártya-gyártók (Nvidia, AMD) és a legnagyobb, játékprogramokat készítő vállalatok (Electronic Arts, Activision Blizzard, Nintendo, CD Project), amelyek termékei a legtöbb platformon – telefon, tablet, PC és konzol – elérhetők.

vg.hu