Virtuális játéktérből valóságos profit
Egyre közkedveltebb szabadidő-eltöltési formává váltak az online játékok, melyek számítógépen vagy mobiltelefonon keresztül egyaránt hozzáférhetők, és akár pénzkeresetként, hivatásszerűen is űzhetők.
Az e-sport mint iparág kiemelkedő növekedést ért el mind a nézők, mind a bevételek területén. A 2016-os 281 milliós nézőszám várhatóan csaknem a duplájára bővül 2021-ben, ami több mint 14 százalékos éves növekedésnek felel meg.
Az árbevétel terén még nagyobb, évi 27 százalékra tehető növekedési dinamika várható 2016–2021 között, a jövő évben generált bevétel például 1,6 milliárd dollár fölé nőhet.

Az átlagemberek között is nagy népszerűségnek örvendenek a különböző video- és online játékok. Kínában a vírus elterjedésének megakadályozására az emberek milliói az otthonukba kényszerültek. Emiatt a kínai holdújévet követő két hétben az átlagnál 40 százalékkal több alkalmazást töltöttek le az országban.
A befektetők számára a legegyszerűbben az ESPO ETF-en keresztül érhetők el azok a szektorok, amelyek profitálhatnak az online játékok dinamikus elterjedéséből. Az ETF-ben megtalálhatók a csip- és videokártya-gyártók (Nvidia, AMD) és a legnagyobb, játékprogramokat készítő vállalatok (Electronic Arts, Activision Blizzard, Nintendo, CD Project), amelyek termékei a legtöbb platformon – telefon, tablet, PC és konzol – elérhetők.